Cerca nel sito per parola chiave

pubblicazioni - Memoria

A Series Compensation Device for the LV Power Quality Improvement

pubblicazioni - Memoria

A Series Compensation Device for the LV Power Quality Improvement

L’articolo riporta i principali risultati delle simulazioni digitali e CHIL per lo studio di un dispositivo di compensazione serie basato sull’elettronica di potenza che può essere installato nelle reti di distribuzione BT per migliorare la PQ. In particolare il dispositivo è in grado di compensare le variazioni di tensione in condizioni di regime, il flicker, i transitori di attacchi/stacchi di carico, i buchi di tensione ed è anche in grado di limitare le correnti di corto circutio in caso di guasto a valle.

A series compensation device employable in a Low Voltage distribution grid is presented in the paper. This compensator is connected in series with sensitive loads in a distribution system and is able to inject into the grid a controllable voltage to improve Power Quality. The series compensator is employable for compensating voltage dips, flicker and voltage variations.

The compensation device can be also used for limiting the short circuit currents, in case of faults located downstream the compensator. The performances of the proposed series compensator and the associate control scheme are demonstrated through digital batch simulations and Control Hardware In the Loop (CHIL) real time simulations.

Progetti

Commenti